luns, 17 de xuño de 2013

servizo de correos

The subs themselves made Jonstone posible by obeying his imposible orders. I couldn´t see how a man of such obvious cruelty could be allowed to have his position. The regulars didn´t care, the union man was worthless, so I filled out a thirty page report on one of my days off, mailed one copy to Jonstone and took the other down to the Federal Building. The clerk told me to wait. I waited and waited and waited. I waited an hour and thirty minutes, then was taken in to see a little grey-haired man with eyes like cigarette ash. He didn´t even ask me to sit down. He began screaming at me as I entered the door.

“You´re a wise son of a bitch, aren't you?”
“I´d rather you didn´t curse me, sir!”
“Wise son of a bitch, you´re one of those sons of bitches with a vocabulary and you like to lay it around!”

He waved my papers at me. And screamed: “MR. JONSTONE IS A FINE MAN!”
“Don´t be silly. He´s an obvious sadist, “ I said.
“How long have you been in the Post Office?”
“3 weeks”
“MR. JONSTONE HAS BEEN WITH THE POST OFFICE FOR 30 YEARS!”
“What does that have to do with it?”
“I said, MR. JONSTONE IS A FINE MAN!”

I believe the poor fellow actually wanted to kill me. He and Jonstone must have slept together.
“Al right,” I said, “ Jonstone is a fine man. Forget the whole fucking thing. “ Then I walked out and took the next day off. Without pay, of course.

When Jonstone saw me the next 5 a.m. he spun in his swivel and his face and his shirt were the same color. But he said nothing. I didn´t care. I had been up to 2 a.m. drinking and screwing with Betty. I leaned back and closed my eyes. At 7 a.m. Jonstone swiveled again. All the other subs had been assigned jobs or been sent to other stations that needed help.

“That´s all, Chinaski. Nothing for you today.”
He watched my face. Hell, I didn´t care. All I wanted to do was to go to bed and get some sleep.
“O.K Stone,” I said. Among the carriers he was known as “ The Stone ,” but I was the only one who addressed him that way. I walked out, the old car started and soon I was back in bed with Betty.
“Oh, Hank! How nice!”
“Damn right, baby!” I pushed up against her warm tail and was sleep in 45 seconds.

But the next morning it was the same thing: “That´s all, Chinaski. Nothing for you today.” It went on for a week. I sat there each morning from 5 a.m. to 7 a.m. and didn´t get paid. My name was even taken off the night collection run.

Post Office
Charles Bukowski
Black Sparrow Books, 1971

traducida ao galego por Alejandro Tobar e publicada como

Servizo de Correos
Editorial Hugin e Munin

Os propios auxiliares eran os culpables de que Jonstone estivese onde estaba, por obedeceren as súas ordes imposibles. Eu non acababa de comprender como a un home dunha crueldade tan evidente se lle permitía ter un cargo como aquel. Aos fixos aquilo tanto lles tiña e o representante sindical era coma se non existise; isto foi o que me levou a escribir un informe de trinta páxinas aproveitando un dos meus días libres; enviei unha das copias a Jonstone e a outra ao Edifico Federal. Un tipo que traballaba alí díxome que agardase, e carallo se agardei. Agardei unha hora e media. Despois leváronme onda un  homiño de pelo cano cos ollos coma a cinza de cigarro. Nin tan sequera me pediu que sentase. Falou a berros en canto traspasei o limiar da porta.
-Así que é vostede un fillo de puta resabido, eh!
-Sería un detalle que non me insultase, señor!
-Fillo de puta resabido, é vostede un deses fillos de puta con certo vocabulario que goza indo por aí dando leccións!
Axitou os meus papeis diante miña. Berrou:
-          O SEÑOR JONSTONE É UN BO TIPO!
-          Déixese de parvadas. Resulta obvio que se trata dun sádico- dixen.
-          Canto tempo leva vostede traballando para o Servizo de Correos?
-          3 semanas.
-          O SEÑOR JONSTONE LEVA 30 ANOS NO SERVIZO DE CORREOS!
-          Iso que ten que ver?
-          Dixen que O SEÑOR JONSTONE É UN BO TIPO! Coido que aquel pobre home quería liquidarme. Seica durmira co Jonstone…
-          De acordo – dixen -, Jonstone é un bo tipo. Esqueza todo este puto asunto.Marchei e pedín para min o día o seguinte.  Sen paga, por suposto.

Cando ao día seguinte Jonstone me viu aparecer alí ás cinco da maña, fixo virar a súa cadeira e, malia que a súa cara era da mesma cor ca súa camisa, non dixo ren. A min importábame tres carallos. Non me deitara até as dúas da madrugada, estivera bebendo e fodendo con Betty. Recosteime pechando os ollos.
Ás sete da maña fixo virar novamente a súa cadeira. O resto de auxiliares tiñan asignadas tarefas ou foran enviados a outras estafetas para prestar axuda.
-Iso é todo, Chinaski. Hoxe non hai nada para ti. Ollou para min. Que hostias, tanto me tiña. O único que quería era irme deitar e durmir un pouco.
-Moi ben, Pedra – dixen. Entre os carteiros coñecíano como "A Pedra", pero eu era o único que me dirixía a el desa maneira.
Saín, puxen en marcha o meu vello coche e pouco despois volvía  estar de volta no leito, canda Betty.
-Ai, Hank!, que ben!
- Aí falaches! – Arrimeime ao seu cu morno e 45 segundos despois xa estaba durmido.
Pero á maña seguinte, de novo a mesma cantilema.
-Iso é todo, Chinaski. Hoxe non hai nada para ti.
E con estas pasou unha semana. Sentaba alí cada mañá de cinco a sete sen recibir un peso. Mesmo borraran o meu nome do frenético reparto nocturno.

Ningún comentario:

Publicar un comentario